۱۳۸۷ مهر ۱۹, جمعه

کنعان

دیروز رفته بودم سینما آزادی، همین طوری و کاملا بی برنامه! اولین بلیط فیلمی که دستم رسید رو گرفتم. از کنعان خوب شنیده بودم. یک بلیط گرفتم و رفتم.
چیزی که جدیدا تو خیلی از فیلم های می بینم ضعف منطقی فیلمنامه هاست. من که تا آخر فیلم ربط عنوان فیلم رو به خود فیلم نفهمیدم.
دوم اینکه تصادف در جریان وقایع اگه به نفع شخصیتهای فیلم باشه سریعا باعث غیر قابل باور شدن فیلم می شه. مثلا در آخر فیلم دیدن یک درخت در وسط جنگل که کردم از اون حاجت می گیرن بر خلاف جریان فیلم ه!
سوم هم اینکه بعضا داستان هایی در دل داستان اصلی هستند که به داستان اصلی ربطی ندارن! مثلا نامه ای که مادر فروتن برای ترانه می زاره! یا اینکه بهرام رادان از انصراف از تحصیل خودش می گه!
از نکات جالب این فیلم بازی مقابل بهرام رادان مقابل فروتن ه. در سکانسی که تو کبابی روبرو هم بازی می کنن کاملا تصنعی بازی کردن فروتن واضح تو چشم می زنه. کلا به نظرم فروتن از رادان ضعیف تر بازی کرده!
ولی با این وجود کنعان از بهترین فیلم های الانه و به دیدنش می ارزه!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

من دلم اینجوری بی برنامه سینما رفتن می خواد. چیزی که هر روز و هر هفته تو ایران در دسترس بود و بیش از دو ساله ندارمش و دل تنگشم! باید منتظر دانلود کردنش باشم!